About Me

My photo
simple.good girl.student. teacher in the making

Tuesday, August 16, 2011

Dugaan ? Hadapi dengan senyum

Assalmmualaikum.

Hai blogger. Memang saja nak mengupdate belog ini. Pukul 3.30 ada kelas english.So now im very2 moody. Sebab? siang malam korbankan tidur,bukak facebook tapi terpaksa bermadu dengan link lain untuk mencari bahan yang perlu dicari.Tapi hasilnya? Pagi ini bertarikh  16/8/2011 pada pukul 12.00 tepat tengah hari. SEMUANYA HILANG! ok nampak tak? atau dengar tak? SEMUANYA HILANG! Macam sia-sia kan aku buat selama ini. Orang yang mendengar hanya mampu dengar,orang yang melihat hanya mampu melihat,orang yang mengeluarkan kata-kata semangat hanya mampu berkata-kata...


Tetapi orang yang merasainya?
 Tapi chill ok. semua manusia pernah merasai kesusahan.Setiap kali aku mendapat kesusahan tak pernah aku nak risau lama-lama.. sebab setiap ujian yang Allah bagi pasti ada hikmahnya.Macam kes ptptn aku. Still lagi chill sebab laluan kedua aku kali ini amat mudah kalau nak dibandingkan yang dulu. Memang akan pasti ptptn aku akan dapat next semester,lebih baik kan kalau tak memang aku boros sikit . Ada hikmahnya jugak.


Sekarang. pasal assgmnt aku semuanya dah hilang. Memang tadi agak emo sikit tapi aku ambik positive .. Aku start balik research aku tentang apa yang aku kene cari. Mudah untuk aku siapkan dalam masa 2 jam dah dapat 7 pages. Alhamdulillah. Kalau assgmnt yang hilang dulu tu, 3hari pun belum tentu dapat cecah 7 pages tu. So sekarang dah tahu mungkin assgmnt yang hilang itu tidak cukup bagus,so dia suruh aku buat yang baru yang lebih baik! Ada hikmahnya.


SO to all my readers/.. kalau dapat kesusahan korang nak menangis ker apa ker buatlaa tapi lepas tu make sure korang happy balik .. and always think positif.ala.. dulu aku pun selalu menangis kalau ada masalh sikit. But now big girl already.. Macam lagu "hey big girl don't cry"


muka saya ada masalah tapi lepas tu...................................




hadapi dengan senyumam ,
semua yang terjadi biar terjadi,
hadapi dengan tenang jiwa,
semuanya kan pasti baik-baik saja. =)

-done with this entry,-xoxo


mood: belum mandi .. 

No comments:

Post a Comment