About Me

My photo
simple.good girl.student. teacher in the making

Sunday, November 27, 2011

Pertama & terakhir

Assalammualaikum..

Macam korang semua dah tahu my siblings ada 6orang including myself. Rezeki yang Allah beri 4orang anak dara and 2 bujang.The part is. pembuka dan penutun for my siblings ialah perempuan. Saya anak sulung jantina perempuan.....and my youngest sister pon perempuan.cute tak? *okfine saya saja rasa cute ...jerrrr*  Tapi aku dengan adik perempuan ku yang satu ini, nak kata rapat memang tak rapat sangat sebab kalau ikot sejarah maybe dia pun dah lupe kakak sulung dia yang mana satu. Sejak mama mula-mula mengandung lagi aku form 4 duduk asrama sehingga alesya lahir aku still dekat asrama.. umur dia 40 hari baru aku balik.Then sepanjang dia membesar..ayun yang banyak tolong mama,because her sister duduk dirumah nombor 2. hehehe. 


Sampai aku form 5,alesya dah setahun.Kalau aku balik rumah,kompem terang tak payah nak bersuluh..dia lebih prefer ayun better than me.Kadang-kadang terasa juga apabila adik kita sendiri taknak langsung kakak dia dukung.So aku taknak adik aku sampai tak kenal aku.. kalau mama suruh dia mandi,aku cepat2 angkat dia,bukak baju dia.. dengan aku sekali terjun dalam bilik mandi..Orang tua-tua kata.. kalau kita selalu mandi dengan adik kita ,hubungan tu akan lebih rapat.  *tapi jangan dah akil baligh pon menggatai mintak mandi sesama! tu terajang makan dia*  Maksudnya ...masa adik kita baby tu lebih elok kita mandikan supaya dia lebih kenal kita.. atiooo...


Masa cuti sekolah 2minggu aku mandikan alesya ..ternyata daripada taknak langsung. terus nak melekat.Wow! cakap orang dulu masih boleh digunapakai.Tapi dia rapat dengan aku tak lama sebab lepas habis SPM aku kerja.. then buzy.. then berhenti kerja dapat tawaran belajar.. jauh di UNISEL.Lagi memang dia jarang nak dekat aku,sebab aku balik memang jarang..so dengan cuti sem ini aku praktikan balik cara aku mase form 5.. ternyata hasilnya ... tattraaaaa..










kann.. aku dah cakap mesti berhasil ponyaa.. tak sia2.. hihihihi.. sekarang alesya pun dah berani nak tidur dengan aku,so heavan.. tapi mama cakap dia nie pelik kalau aku dekat selangor.. tiap2 hari nak call aku,nak cakap...tapi once tuan punya badan dah balik johor taknak pulak dia dengan aku..hehe takper kesabaran membawa berkat.. yang penting anak pertama saya dan anak yang terakhir.. sayeee alesya alya  =) 

sekian :=)




1 comment:

  1. NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow

    ReplyDelete