About Me

My photo
simple.good girl.student. teacher in the making

Monday, November 28, 2011

Kenapa tak publishkan?

Assalammualaikum..

Tujuan aku tulis entry kali ini,just nak bagitau kita ada hak untuk menceritkan segala perihal kisah hidup kita.Tapi,perlu semua perihal hidup kita kene tulis ke?  Tapi apa yang aku tulis ialah pendapat aku sendiri.


Nak tahu kenapa tak dipublishkan sangat.. antaranya :



  • Pertama,ini blog sudahku publishkan linknya di facebook ku..so kemungkinan kawan-kawan adik aku..yang usianya baru darjah 6.Kalau tak kawan adik aku,anak murid mama pun kadang-kadang memenuhi list friend request aku.So,i think they too young untuk membaca blog berjiwang-jiwang nie. Malu tau..
  • Kedua, kalau bukan kawan adik aku,kawan mama yang separuh daripada mereka pernah menjadi guruku juga,kawan ayah,aiyoo ..malunya kalau mereka semua tu baca blog aku then macam tak relevan lagi sebab mesti mereka akan berfikiran "eis anak dara cikgu anida nie..gatallah kecik2 lagi dah pandai sangat nak bercinta.."   takpun kalau kawan ayah  "ea..nie anak sham kan? dia berani biokan anak perempuan dia berkawan dengan mana-mana lelaki ..."  haa kan tak manis ..kita buat perangai tapi yang kene tempiasnya parents kita juga..
  • Ketiga, inilah bahagian yang boleh dikatakan privacy issue for me, there are things that I'd like to keep private.So I choose to keep my love life private. 
  • Keempat, macam tak manis kita sebagai perempuan bercerita bagai "oh bahagianya aku bersama si dia..."  "weapy. hari nie my sayang nak bawak pergi jenjalan...."   "zara..kau tau tak zaid belikan aku rantai emas putih...."  Chop! hmm memang tak salah kalau kita berkongsi cerita happy kita,tapi katakan hubungan tu terkandas...siapa yang nak jawab kalau ada orang bertanya??..hmm thinking..
  • Kelima, kalau korang seorang penulis blog yang sangat tegar, katakan korang terkandas then sakit hati sangat rasa macam nak trash semua entry yang berkenaan dengan your love,then kalau banyak penulisan dalam blog korang ada include him? kene trash banyak entry.. haish..
    rugi..rugi..rugi...

    Dan akhir sekali.. aku rasa kalau nak angau pun,biarlah kami,family kami yang tahu..kalau untuk public nanti-nantilah.Last aku baca dekat qoutes love is between two people.Tunggu tangan merah dulu,baru berani nak publishkan pasal 'lover' dekat sini.Untuk pendapat aku sendiri,cukup hanya family dah tahu,kawan-kawan kenal...bukan aku tak pernah cerita langsung..tapi sikit sahaja.Itu bezanya dan at least aku dah tulis sedikit info dekat sidebar aku.So,no more question about this...

    Sekian :-*

    No comments:

    Post a Comment