About Me

My photo
simple.good girl.student. teacher in the making

Wednesday, July 6, 2011

Ada orang ajak kahwin.

Assalammualaikum..

Umur aku baru 17 tahun(ketika itu) tapi sudah ada yang berani mati aku cakap
melamar aku untuk menjadi isterinya,WOW! tapi sayang cinta kami dihalang.Terlalu banyak
faktor yang menyebabkan aku terpaksa menolak lamarannya walaupun aku tahu dia bersungguh-sungguh.


Kawan-kawan aku pada mulanya ketawa macam pontianak menggilai masa 'dia'menyatakan hasratnya itu.Aku cakap dekat dia kenapa suke kite? 'Dia' cakap "sebab cantik,selalu tengok kita,selalu senyum,ketawa." tapi..saya sedar saya tak layak dengan awak.Alahai touching betullah mamat nie.Memang dah kompem lagi pastilah kan kau memang tak boleh melamar aku.Aku pun mase tu belum cukup matang untuk bersama dengan kau.


Tidak mengapa yer, kalau ada jodoh nanti saya makbulkan impian awak tau.Tapi saya sekarang sedih tak dapat jumpa awak lagi macam dulu-dulu.Setiap hari saya datang jumpa awak dengan kawan-kawan saya.Cikgu pun suka kita bersama.Haish.Memang takdir saya bukan untuk awak,walaupun awak dah janji macam nak belikan itu ini.belikan rumah untuk saya.


Tapi masalahnyer awak mase tu berumur 5 TAHUN.Macam mane saya nak terima pinangan awak tu.Haiya budak, awak tu belum (cut) lagi dah menggatai ea dengan kakak amani awak nie.Haha nielah realiti .Kelakar bila teringat dulu masa kat sekolah menengah,menjadi kebiasaan aku dengan a few friends aku datang kejap dekat taska sekolah tu(yelah budak perkembangan knk-knk katekan) so ada sorang budak nie memang menjadi perhatian kakak-kakak PPK mase tu.


Dia menjadi rebutan sebab  muka dia yang memang super hensem woo,kepetahan dia bercakap,dan kami akan menyukai budak yang BERKERJASAMA dengan kami semasa kami menjalankan kompetensi.Memang kakak sayang uoalls.Nak pengsan aku mase tu korang bayangkan budak kecik aku tarik tangan aku usung aku sane,sini dan menyatakan impiannya bersama aku.


Akil : Kakak sini sini.nak tunjuk bilik kita nanti kita dah kahwin tau.janji kan dengan akil(sambil tarik tangan aku kearah bilik solat untuk para pengasuh disitu)
Aku: *reaksi terkejut* Haa..bile kakak janji nak kahwin.mane boleh pakse nie kire kes kahwin pakse tau.Dose tau bawak lari anak dara orang!(muke aku dah cuak gaban gler bler dengar ayat budak umur 5 tahun tu*eis nie mesti mak dia selalu sangat tengok sonetron kat rumah*
Akil: Haa katak..opss sorry kakak.akil nak tuntuk(tunjuk) kete tite nanti aik(naik) tame-tame(sama-sama)
Aku:*ketuk kepala sendiri,kawan yang lain dah menggilai,bukan nak tolong* akil macam mane nak kahwin nie kalau cakap pun tak betul..taknak lah.
Akil:*sambil buat muke cute die yang buat aku cair tu* alah takpelah tanti(nanti) kite belaja tame2(same2) tau.haaaa...*start menangis sebab ada pemuda lain yang menggangu date kami
punca sebab berebut kereta mainan* 
Aku: Haiss dah2 kakak nak balik dorm nie.Esok kakak amani datang lagi tau.Promise!
Akil:ok kakak tapi ingat tau janji. bye2!!!! *fliying kiss dekat aku and kawan2.


Apalagi ketaq lutut aku terima flying kiss tu.Tapi aku sambut dan aku balas balik.Hehe comel sangat budak akil tu.Tapi sorry sayang awak kecil sangat. kakak dah tua kalau awak dah besar.heheh 


-muke aku penat setelah 'didera' oleh 'sidia'-
akil sayang kakak still ingat awak.

-my hero with his bestfriend merangkap teman yang akan kami terget kalau bersama sewaktu membuat kompetensi kompem 170 persent akan bergaduh.so akan dipisahkan.-

-U! curang ea dengan i. -grrr! tak padan belum tuuttt!menggatai jer.-

- mase nie permintaan tau mintak pose peluk dia.Nasib baik kau ie budak bawah umur kalau tak memang siku aku bagi.Yang adik cun kat belakang tu act jealous akil nak kahwin dengan aku kikiki so cute uoalls.Lagi
satu ada ker pencilbox aniz tu die nak buat binatang peliharaan kat rumah konon nanti temankan aku-adus! laynn budak!



Hmm itu semua kenangan sebab rapat dengan budak-budak kat situ.Kakak miss uoalls semua.mesti dah masuk tadika kan tahun nie.To Akil:nak kahwin dengan kakak kan,so study betul2 bio apa yang akil cakap nak belikan akak kereta apa tah nama die. menjadi kenyataan ok sayang.

mood: rindu nak baca novel bawah meja kat bengkel dulu =)

No comments:

Post a Comment