About Me

My photo
simple.good girl.student. teacher in the making

Saturday, May 28, 2011

Amani belajar masak 12.00 am!

Assalamualaikum..

Yeahh korang tengok tajuk entry nie mesti peliks kan .ada ker orang masak tengah2 malam.
well aku buat kerja tu sebab nak masakkan untuk cikgu cikgu yang lain dekat tadika aku.
yelah last day kan.so bagilah something special sikit.

Principal aku orang cina yang memang sukakan petai. WOW!
tak percaya. sebab aku rasa jarang kot dengar orang suka makan benda tu.
tapi aku nie dah memang kampung pun kat perak so, menjadi fav jugak.
So hari last aku ..macam ada mood nak masak.
tapi kalau masak mee goreng? dah biase sangat.
so memandangkan dia suka petai aku pon merujuk mentor aku my mummy
belajar jugak masak.
yelah ada orang tu ejek aku xpandai masak. mentang2 dy terer.

So perkara pertama aku buat ofc  larh kan kita pergi pasar.Then dah beli sayur semua mak datuk nak cari petai bukan musim memang susah. satu packet RM8!!. Kalau kat kampung aku 8ringgit tu dah dapat banyak mane tuh. Habis part sayur masuk kat pasar basah.Aityoo Nurul Amani nie memang alergic masuk pasar sejak kecik lagiii. Tapi mama kate kene biasekan diri.oklah kan. Nak beli udang 2kg haha time gini larh orang kate boleh gatai sikit boleh dapat diskaun hehehe.! So makcik2 anda semua perlu suke kalau bawak anak dara pergi pasar boleh dapat diskaun! hheehe*joke*

Aku beli semua barang tu pakai duit sendiri ,so wah dah terasa macam ibu rumahtangga pulaks,..hehe

                         

- gaya orang baru lepas mandi and masak -
- tetap cute kan-



- ini udang-


- ini sambal -


- my sambal udang -
 p/s : nie belum siap lagi sambung subuh esoknya..


So memang best masak malam tiada gangguan! heheeheh

No comments:

Post a Comment