About Me

My photo
simple.good girl.student. teacher in the making

Monday, October 24, 2011

hitung DENGAN debaran

Assalammualaikum.

Hai nasib badan tengah menghitung hari. Hari apa?  hari yang sangat bermakna dalam hidup cik anggun amani sorang ny.Bukan nak kahwin lah! Choi! kau nak dengar suara cikgu anida menjerit sari seri alam ker ape?! Nie aku berdebar kalahkan pengantin untuk sampai tarikh 25/10/2011, korang dengar tarikh tu pon macam ala ala manje gitu deh! Aku sikit teruja sebab orang kate biler dah capai umur 18tahun kite kira dah cukup umur! yes lepas nie aku nak derma darah, sebab memang aku dah lama sangat sangat pasang niat nak derma darah kalau ada kempen derma darah.Haritu ada kempen derma darah dekat UNISEL aku excited sangat nak pergi.Walaupun ada kelas bi petang tu,sanggup menapak pergi ke fakulti kejuruteraan. Agak ingat dekat ke haper. hati aku mase tu sabar jelah , sebab nak buat benda yang kita suka kompem tak banyak bunyik. Sampai jer dekat fakulti, aku nampak kawan aku sakiah dah selamat bagi darah dia.Aku makin excited.Baru nak masuk,dah kene panggil pulak suruh isi borang bagai,.alahh supaya kita yang pergi derma darah tu dapat sijil ... argh tak keran pun semua tu,yang penting darah aku. Dah aku isi borang tetibe hati aku terdetik "boley ker aku derma darah kalau hari period aku last ?"  Aku diamkan saja soalan tu dalam benak aku.Bukan orang tahu pun kalau aku menipu untuk kebaikan.

Turn aku dah sampai .Soalan pertama kau tanyer sakit ke idak kene cucok tu? Dorang kate idak.so aku dah agak kalau lepaih ni aku jerit kene cucok .!deme aku cari dulu .Tapi tak dan nurse tu nak cucok aku. dy tanye aku " adik dah cukup umur belom?" aku jawablah dengan bangganya " kalau ikut tahun mestilah saya dah kakak nie " then nurse tu tanpa segan silu jawab balik " itu kalau ikot tahun ,tapi kalau ikot i/c ? belum kan? so adik tak boley nak derma darah. nanti kalau dah cukup umur datang lagi ok." Aduss hampe hati tau tak ! Penat penat aku menapak jauh2 , apalagi balik tu aku terus keluarkan dendam kesumat aku masa nak pergi fakulti. segala kesat ****#@$^ keluar sebab marah sangat.Apelah. So aku dah azam nanti aku dah CUKUP UMUR ..nak buat semua perkaran orang dah cukup umur boley buat.

done with this entry -xoxo-
mood: adoi penat nak jawan yang bufday 25/10
agak ramai wish hari ini :( sodih!)

1 comment:

  1. hahahaha tak cukup umo nak derma darah adik aku nieh... takpe2 nanti derma yer... HAPPY BEDAY AMANI...

    ReplyDelete