About Me

My photo
simple.good girl.student. teacher in the making

Sunday, January 5, 2014

Bukan Kerana Aku

Assalammualaikum.

Korang dalam hidup ni tak semua masalah boleh kita sattlekan atau akhirkan dengan pergaduhan.Enough is enough. Let's move with something new.Don't fight.Tak malu dah besar bergaduh macam hidup tu bukan mak apak yang tanggung? Come on laaa be matured. Sometimes we need to act like ladies and gentlemen. Bertindak dan berfikir seperti manusia yang bertamadun.

Aku perasan kalau ade masalah sikit mesti punyalah ada perkataan yang seperti @#$%^&* akan keluar di status facebook, twitter or etc. Handphone dah canggih memasing, nak kutuk orang dalam wechat, whatsapp, or berbalas bbm. Okay memang tak nampak and tak tahu ape yang korang sedang sibuk bercakap. But remember, kalau dah kene dekat batang hidung sendir orang lain buat diri kita macam tu, jangan tanya kenapa. Aku buat post kali ni sebab aku nak mengingatkan diri sendiri, orang lain yang mungkin terbaca new post ni. Pada aku what you give, and you deserve get back.And of couse yes aku pernah alami situasi macam ni. Come on guys chill lah janganlah terus fikir negatif bila aku cakap macam tu. Tak semua orang bersih daripada buat kesalahan Der!..

Aku adalah aku, blur sikit tak banyak (tapi kadang-kadang tu banyak jugak). Dunia ni bulat ada masa kita akan berada on top of the world, but remember Allah yang menentukan takdir kita. Tak semestinya sampai bila-bila kita akan dilambung dengan kepujian. Pada masa Allah beri sedikit ujian kepada hambanya...ingatlah wahai teman itu ujian yang diberi oleh Nya untuk kita tetap kuat dan tidak mudak patah semangat. Pernah ke rasa patah semangat?

Of couse pernahlah babe. Kehidupan ni kita kene kumpul pengalaman hidup. Yang tak pernah kita cuba tapi seeloknya biarlah naluri cuba tu ke arah perkara yang baik baik sahaja. Nauzubila elakkan kepada benda yang tidak baik.Pada aku , aku lebih suka berkawan dengan orang yang dulunya jahat,nakal dan pada akhirnya bukan paksaan orang lain, tapi diri orang itu sendiri yang hendak berubah. Sebab ape, tak takut ke dorang akan hasut kita? Aku tak takut , malah aku lebih suka dengar cerita pengalaman hidup orang yang nakal dulu dan baik sekarang. Pada aku orang yang selalu baik ni xde pengalaman hidup Haahaha. Well everybody have their own opinion. 

Dah laa tak tahu nak taip ape lagi . Banyak sebenarnya nak cakap tapi tak tahu macam mane nak zahirnkannya ke pada sebuah penulisan di blog. :)
Bye xoxo :*






RESPECT EACH OTHER . 

No comments:

Post a Comment